YETERLİLİKLER
Çevre Mühendisliği (YL)1-Bilimsel çalışmaların sonuçlarını bilimsel makale ve rapor formatında yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olabilmek2-Deneysel çalışmaların tasarımı/kurgusunu yapabilmek ve gerekli sistem ya da düzeneği kurabilmek ve uygulayabilmek3-Disiplinler arası çalışma becerisini kazanmak4-Öğrenciye alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yetenekleri kazandırmak5-Öğrenciye bir çevre mühendisi olarak, lisans eğitimi sürecinde aldığı temel bilgilerin mühendislik problemlerini çözmede nasıl kullanılacağını kavratmak.6-Öğrenciye meslek yaşamında sürekli kendini geliştirme yeteneğini kazandırmak7-Öğrenciyi çevresel problemlere yaklaşmaya, olası çözümleri sentezleyebilmeye ve tasarlayabilmeye hazırlamak8-Öğrenciyi yazılı, sözlü ve elektronik ortamda üretilen çözümleri etkili bir şekilde sunmaya hazırlamak

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Yaşam Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
7
YÜKSEK LİSANS
_____
EQF-LLL:
7. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. 
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 
4- Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. 
 



TYYÇ; Yaşam Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
7
YÜKSEK LİSANS
_____
EQF-LLL:
7. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey